نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
نظرات: ۰ |
۰
هوشمندسازی شبکه برق کشور اولویت نخست بخش توزیع 

معاون هماهنگی توزیع توانیر در جلسه بررسی طرحهای حیاتی برق منطقه‌ای اصفهان و شرکتهای توزیع نیروی برق مربوطه برای عبور از اوج بار سال ۱۴۰۴، هوشمند سازی شبکه را اولویت اول بخش توزیع برق کشور عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، نشست بررسی پیشرفت طرحهای حیاتی و ضروری برق منطقه‌ای اصفهان و شرکتهای توزیع برق مربوطه برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ با حضور مدیرعامل، معاونان و مدیران شرکت توانیر و مدیران عامل شرکتهای برق منطقه‌ای و توزیع نیروی برق اصفهان برگزار شد.
در این جلسه معاون هماهنگی توزیع توانیر، هوشمندسازی را اولویت نخست بخش توزیع برق کشور عنوان کرد و از شرکتهای توزیع برق خواست با عزم جدی برنامه‌های هوشمندسازی لوازم اندازه‌گیری را با هدف مدیریت بار و مصرف انرژی در بخشهای خانگی، صنعت، تجاری و... پیگیری کنند.
محسن ذبیحی، هماهنگی و برنامه ریزی شرکتهای توزیع برای استفاده از ظرفیتهای بیرونی از جمله نیروی انتظامی برای برخورد با برقهای غیرمجاز و ماینرها را یادآور شد و با تاکید بر لزوم سرعت بخشیدن به روند کنترل‌پذیری صنایع به ویژه صنایع خارج از شهرکهای صنعتی و صنایع بالای ۲ مگاوات، مشترکان پر مصرف تجاری و خانگی را در اولویت این برنامه ذکر کرد.
دراین نشست پیشرفت طرحهای حیاتی و ضروری بخش انتقال و فوق توزیع برق منطقه‌ای اصفهان برای عبور از اوج بار ۱۴۰۴ از سوی هاشم علیپور مدیرکل برنامه ریزی شبکه انتقال توانیر ارائه و ۱۱ طرح حیاتی این شرکت مشتمل بر ۶۰ کیلومتر خط و هزار و ۹۰ مگاولت آمپر ظرفیت پست مورد بررسی قرار گرفت.
همچنین گزارش عملکرد آیین‌نامه ماده ۴ قانون مانع‌زدایی از صنعت برق در منطقه اصفهان که از سوی سیدزمان حسینی مجری طرح احداث نیروگاههای صنایع معدنی ارائه شد حاکی است ۲ واحد گازی ۳۰۷ مگاواتی کلاس F فولاد مبارکه در مدار بهره‌برداری است و بخش بخار چرخه ترکیبی این بلوک با ۳۰۰ مگاوات ظرفیت تا مرداد ۱۴۰۴ وارد مدار می‌شود. همچنین بهره برداری از مرحله نخست طرح نیروگاه خورشیدی ۶۰۰ مگاواتی این صنعت در کاشان با ۱۲۰ مگاوات ظرفیت برای اوج بار سال آینده برنامه‌ریزی شده است.


 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha