نظرات: ۰
شنبه ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
نظرات: ۰ |
۰
روستای آرانج خرمدره برق‌دار شد

طرح برق‌رسانی به روستای آرانج خرمدره طی مراسمی با حضور نماینده مجلس و فرماندار خرمدره به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری توانیر، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در آیین بهره‌برداری از این طرح با اشاره به نقش انرژی در توسعه زیرساختهای کشاورزی و مهاجرت معکوس به روستاها گفت: تعداد روستاهای برق‌دار استان زنجان از ۷ روستا در سال ۱۳۵۷ به ۹۰۶ روستا در حال حاضر رسیده است.
پیام جوادی افزود: طرح برق‌رسانی به آخرین روستای فاقد برق شهرستان خرمدره با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی توزیع برق استان و با احداث بیش از ۳ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۴۵۰ متر شبکه فشار ضعیف و نصب پست ۵۰ کیلوولت آمپر اختصاصی اجرا شد.
وی با بیان این که بیش از ۲۰ درصد از برق توزیع شده در سطح استان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود، گفت: برق‌دار شدن روستاها موجب محرومیت‌زادیی شده و به سبب افزایش موقعیت‌های شغلی به خصوص در حوزه کشاورزی و دامداری به میزان چشمگیری روند مهاجرت معکوس افزایش می‌یابد و خوشبختانه ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان زنجان امروز از نعمت برق برخوردارند.
گفتنی است با برق‌رسانی به روستای آرانج، تعداد روستاهای برق‌دار مدیریت توزیع برق شهرستان خرمدره به ۲۸ روستا رسید. حدود ۳۰ درصد از برق توزیع شده در این شهرستان در بخش کشاورزی مصرف می‌شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha