نظرات: ۰
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۲۲
نظرات: ۰ |
۰
اتصال ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی به شبکه برق در استان ایلام

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام از اتصال ۳۰۰ نیروگاه خورشیدی به شبکه برق با ارزش سرمایه‌گذاری ۶۵۰ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، ولی‌ا... ناصری با بیان این که برای رفع بحران ناترازی برق احداث نیروگاههای خورشیدی مقیاس کوچک و بزرگ به طور گسترده در دستور کار وزارت نیرو قرار گرفته است، گفت: در استان ایلام مطالعات و برنامه ریزی جامعی برای افزایش ظرفیت تولید برق خورشیدی انجام شده است.
وی افزود: از 300 نیروگاه متصل شده به شبکه، ۲۹۶ نیروگاه با هدف ثانویه اشتغال‌زایی برای جامعه تحت پوشش کمیته امداد حضرت امام (ره) و بهزیستی احداث شده و خوشبختانه تاکنون منجر به درآمدی پایدار برای آنها شده است.
ناصری با اشاره به احداث نیروگاه ۲۲۵ مگاواتی سیکل ترکیبی صبا دهلران و یک نیروگاه ۲۵ مگاواتی CHP در مهران و واگذاری احداث دو نیروگاه ۲۵ و ۲۰ مگاواتی خورشیدی به سرمایه‌گذار در استان اشاره کرد و گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی و مدیریت ارشد استان برای افزایش ظرفیت تولید نیروگاهی بسیار با صنعت برق همراه هستند و در پایتخت جلسات متعددی برای این سرمایه گذاریها برگزار شده است.
وی تصریح کرد: تا پایان امسال، ۲۰۰ نیروگاه ۵ کیلوواتی، دو نیروگاه ۱۷۰ و ۱۰۰ کیلوواتی با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد ریال به شبکه توزیع برق متصل خواهد شد.
ناصری با اشاره به اینکه برای تامین برق عشایر نیز در سال گذشته ۲۵۰ دستگاه پنل قابل حمل خورشیدی به آنها واگذار شده است، اضافه کرد: در سال جاری نیز ۷۰۰ دستگاه از این پنلها با اعتباری بالغ بر ۱۰۶ میلیون ریال واگذار شده و برق رسانی به ۴۵۰ خانوار عشایری دیگر در دست اقدام است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha