نظرات: ۰
یکشنبه ۱۵ مهر ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۴
نظرات: ۰ |
۰
ناترازی مالی، علت اصلی و ریشه مشکلات صنعت برق کشور

طی مراسمی با حضور مدیرعامل شرکت توانیر از خدمات ارزشمند سیدسعید سیدعلایی در تصدی مسوولیت معاون هماهنگی مالی، پشتیبانی و امور مجامع توانیر تجلیل و وحید ازوجی به عنوان سرپرست این معاونت معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، در این جلسه که با حضور معاونان و اعضای هیات مدیره و مدیران ارشد شرکت توانیر برگزار شد، مصطفی رجبی مشهدی؛ معاونت مالی را پشتیبانی کننده مجموعه صنعت برق کشور عنوان کرد و با اشاره به پیچیدگیهای تامین برق، کار در شرایط ناترازی را برای تامین حداقلهای ثبات و پایداری شبکه، به مراتب سخت‌تر و نیازمند صرف منابع بیشتر دانست.
وی، اجرای ماده ۵ قانون مانع‌زدایی و اخذ ما به التفاوت قیمت تکلیفی و تمام شده برق طی ۲ سال متوالی که به پرداخت مطالبات پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات صنعت برق انجامید را از موفقیتهای بزرگ در این عرصه برشمرد.
رجبی مشهدی، استقلال مالی شرکتهای توزیع برق از اقتصاد صنعت برق را که به عنوان یک تکلیف قانونی از طریق توسعه بازار بورس انرژی و با پشتیبانی و نظم عالی انجام شد را از دیگر افتخارات برشمرد و از پیشی گرفتن سهم معاملات برق در بورس انرژی نسبت به هدف پیش بینی شده (۶۰ درصدی) برنامه هفتم توسعه و کاهش سهم معاملات برق در بازار عمده فروشی به ۴۵ درصد خبر داد.
وی همچنین از تلاشهای معاونت مالی، پشتیبانی و امور مجامع توانیر که به اخذ گزارشهای مقبول و بدون بند شرط صورتهای مالی از حسابرس قانونی طی ۲ سال پیاپی انجامید، قدردانی کرد و رفع ناترازی تولید و به تبع آن ناترازی در بخشهای انتقال، فوق توزیع و توزیع برق و الزامات هوشمندسازی و نصب کنتورهای هوشمند را نیازمند پشتیبانی و بهره گیری از روشهای جدید تامین مالی با استفاده از ظرفیتهای قانونی برشمرد که بر عهده این معاونت قرار دارد.
مدیرعامل توانیر با اشاره به اقدامات بزرگ و ارزشمند ازوجی در شرکت مدیریت شبکه برق ایران، بهره گیری از تجارب ارزشمند ایشان در حوزه تامین مالی همچنین پشتیبانی صنعت برق را خاطرنشان ساخت و همدلی، همکاری و هم افزایی را رمز موفقیت صنعت برق عنوان کرد.
در این مراسم که با تاکید ازوجی بر تلاش مضاعف معاونت مالی پشتیبانی و امور مجامع توانیر برای عبور از ناترازی مالی و ناترازی تولید در صنعت برق همراه بود، سیدعلایی با اشاره به جایگاه صنعت برق به عنوان یک ساختار اساسی کشور، اصلاح اقتصاد برق را از دغدغه‌های اصلی وزارت نیرو و مجموعه برق کشور برشمرد و گزارشی از دستاوردهای این معاونت طی ۳ سال گذشته ارائه کرد.
در پایان این مراسم مدیرعامل توانیر با اهدای لوح از خدمات سیدسعید سیدعلایی تقدیر و حکم انتصاب وحید ازوجی به عنوان سرپرست معاونت مالی، پشتیبانی و امور مجامع توانیر را به وی ابلاغ کرد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha