نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۵
نظرات: ۰ |
۰
بیست و سومین نمایشگاه بین المللی برق؛ تولید نخستین ترانسفورماتور شیفت فاز در كشور

در بازدید وزیر نیرو و هیات همراه از محصولات فن آورانه صنعت برق در بیست و سومین نمایشگاه بین المللی و جشنواره و فن بازار صنعت برق از نخستین ترانسفورماتور شیفت فاز تولید داخل رونمایی شد.

به گزارش پایگاه خبری توانیر، همزمان با گشایش بیست و سومین نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران ،ترانسفورماتور شیفت فاز مورد نیاز صنایع حساس که برای نخستین بار در غرب آسیا به دست متخصصان گروه صنعتی ایران ترانسفو طراحی و تولید شده ،در بازدید وزیر نیرو از این نمایشگاه رونمایی شد.
طبق این گزارش ترانسفورماتور شیفت فاز از ویژگی خاص دور موتورهای با توان و ولتاژ فوق بالا برخوردار است و در صنایع حساس به ویژه پتروشیمیها، صنایع پالایشگاهی و تلمبه خانه های وزارت نفت  مورد استفاده قرار می گیرد.
همچنین این تجهیز با 18 خروجی فشار ضعیف با تعداد دور و جریان بالا در 3 گروه 6 تایی، قادر است با سری کردن خروجیها در سایت و استفاده از مدارها، ولتاژ مورد نیاز برق صنایع فوق بزرگ را تامین کند.
بر پایه این گزارش، تعداد زیاد ترمینالهای این ترانسفورماتور ( 54 عدد بوشینگ ) که در فاصله نزدیک از هم قرار گرفته از پیچیدگی طراحی و تولید دیواره مخزن آن حکایت دارد و عبور هارمونی بالای جریان در سیم پیچها، محاسبات آنها را با چالش و پیچیدگیهای متعددی رو به رو می کند همچنین تعداد زیاد سیم پیچ ها ،انشعابها و اتصال آنها در سمت فشار ضعیف بر پیچیدگی محاسبه و طراحی این تجهیز افزوده و می تواند ضمن کاهش تلفات ،دور الکتروموتورهای بسیار بزرگ را در حد 15 مگاولت آمپر کنترل کند.