به گزارش خبرگزاری توانیر، در این نشست که جمعی از معاونان، مدیران، مجریان و کارشناسان مشاغل حساس توانیر حضور داشتند، مهدی اشتری مدرس دوره با اشاره به تشدید اقدامات ضد امنیتی بیگانگان و لزوم آگاهسازی مدیران، پیرامون عملیات روانی، جنگ روانی، جنگ ترکیبی و شناختی و تکنیکهای آن به ارائه مطالب پرداخت.
وی نگرش افراد را مبتنی بر شناخت عنوان کرد که از طریق تجربه شخصی یا کسب اطلاعات از منابع مختلف مانند رسانه به دست میآید که در این بین طراح فضای مجازی برای تغییر نگرش مخاطب از طریق عملیات روانی و ارایه اطلاعات و دستکاری احساسات، به دنبال ایجاد رفتار، حذف رفتار و تغییر رفتار مخاطب است.
اشتری جنگ روانی را بخش کوچکی از عملیات روانی و عمدتا مختص زمان آشوب، اغتشاش، بحران و جنگ عنوان کرد که پرکاربردترین تکنیک آن شایعه است و تهییج و ایجاد بی قراری در مخاطب را از طریق عملیات فریب دنبال میکند.
وی شایعه را اطلاعات مبهمی عنوان کرد که در فقدان اطلاعات موثق ایجاد میشود و وظیفه حاکمیت، شفافسازی و دادن اطلاعات موثق به مردم است که با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری با عنوان جهاد تبیین پیگیری می شود.
اشتری دو بخش عمده عملیات روانی را اقدام و فضاسازی عنوان کرد که به عنوان مثال از طریق اقدام خشونتآمیز گروههای تکفیری و فضاسازی رسانهای، به مخاطب القاء میکنند که در صورت مقاومت به چنین سرنوشتی دچار میشوید.
وی یکی دیگر از روشهای تغییر نگرش را الگوی کارکردی عنوان کرد که طبق آن برای رواج یک پدیده مانند گوشیهای هوشمند، باید کارکرد آن را در جامعه افزایش داد.
اشتری مشکل اساسی جامعه را سبک زندگی عنوان کرد و افزود: اگر میخواهیم به اسلام و نظام اسلامی خدمت کنیم باید کارکرد مسجد محل و کارکرد مبلغان دینی را در جامعه افزایش دهیم.
نظرات: ۰
چهارشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۸
نظرات: ۰ |
۰
۰
نشست آگاهسازی ویژه مدیران و کارکنان مشاغل حساس حوزه ستادی با موضوع جنگ نرم از سوی دفتر مرکزی حراست شرکت توانیر برگزار شد.