نظرات: ۰
شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۵۴
نظرات: ۰ |
۰
برق‌رسانی به ۲۰ روستا در ۵ ماه نخست امسال 

با برق رسانی به ۲۰ روستا از ابتدای امسال تا پایان مرداد، مجموع روستاهای برقدار کشور به بیش از ۵۸ هزار و ۸۰۰ روستا افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری توانیر، گزارش عملکرد برق روستایی کشور منتهی به پایان مرداد ۱۴۰۳ شرکت توانیر در خصوص برنامه و عملکرد امسال برق رسانی روستایی حاکی است، از مجموع ۱۰۰ روستای برنامه ریزی شده برای برق رسانی در سال جاری، تعداد ۲۰ روستا تا پایان مرداد امسال از نعمت برق بهره مند شدند و به این ترتیب مجموع روستاهای برقدار شده کشور به ۵۸ هزار و ۸۰۹ روستا رسید.
بنابراین گزارش طی ۳ سال گذشته در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۵۰ روستا، ۱۴۰۱ تعداد ۱۵۷ روستا و ۱۴۰۲ تعداد ۱۰۳ روستا در کشور برقدار شده است.
همچنین در سال ۱۴۰۳ از مجموع ۵۵ هزار میلیارد ریال اعتبار مصوب، ۱۷ درصد آن معادل ۹ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال محقق و به طرحهای برق روستایی تخصیص داده شد.
این گزارش در خصوص توسعه و احداث شبکه و پستهای فوق توزیع و انتقال نیرو برای روستاهای کشور می‌افزاید: طی سالهای ۱۴۰۰ تا ۱۴۰۲ بالغ بر ۷ هزار میلیارد ریال در این زمینه هزینه شده و برای امسال نیز ۳ هزار میلیارد ریال برای این منظور در نظر گرفته شده است. همچنین از سال ۱۴۰۰ تاکنون ۱۵ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در توسعه و احداث شبکه برق روستایی انجام شده است.
 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha