سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۸
نظرات: ۰ |
۰
استخراج غیرمجاز رمزارزها، عاملی برای ثبت رکوردهای نامتعارف تقاضای برق 

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: استخراج غیرمجاز رمزارزها یکی از عواملی است که این روزها ثبت رکوردهای نامتعارف تقاضای برق را در کشور افزایش داده است.

به گزارش خبرگزاری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه تلویزیونی تهران۲۰ با بیان این که متاسفانه عده‌ای فرصت‌طلب و سودجو بدون مجوز از برق یارانه‌ای و شبکه‌های عمومی و سایر بخشها برای استخراج رمزارز استفاده می‌کنند، تصریح کرد: سودجویی متخلفان در این حوزه موجب رشد غیرمتعارف مصرف و ایجاد اختلال و بروز مشکل در شبکه‌های برق شده است.
وی در عین حال تاکید کرد: در تلاشیم ماینرهای غیرمجاز را کشف کنیم و در این زمینه پاداش خوبی هم برای کسانی که استفاده‌کنندگان غیرمجاز از شبکه برای استخراج رمزارز را معرفی کنند در نظر گرفته شده، به طوری که به ازای گزارش هر دستگاه ماینر غیرمجاز یک میلیون تومان پاداش اهدا می‌شود.
مدیرعامل شرکت توانیر همچنین با اشاره به این که برای استفاده‌کنندگان غیرمجاز از شبکه برای استخراج رمزارز جرایم سنگینی در نظر گرفته شده است، خاطرنشان ساخت: تاکنون بیش از ۲۳۰ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز با توان برق مصرفی ۸۰۰ تا ۹۰۰ مگاوات کشف شده که مصرف برق آنها معادل مصرف برق استان مرکزی است و تامین این میزان برق به احداث ۱۳۰۰ مگاوات نیروگاه نیاز دارد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha