نظرات: ۰
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۸
نظرات: ۰ |
۰
تا سال 2050؛ انرژیهای تجدیدپذیر 100 درصد برق پورتوریكو را تامین می كنند

پورتوریكو می تواند تا سال 2050 با یك سرمایه گذاری قابل توجه به انرژی های تجدیدپذیر 100 درصد برسد

به گزارش پایگاه خبری توانیر، پس از طوفانهای متوالی در سال 2017، پورتوریکو شاهد تخریب حدود 80 درصدی شبکه برق خود بود، از این رو در سال 2019 این کشور قانونی  را تصویب کرد که براساس آن متعهد به دستیابی 100 درصدی انرژی تجدیدپذیر تا سال 2050 خواهد بود.
بررسیهای جدید از آزمایشگاه ملی انرژیهای تجدیدپذیر پورتوریکو نشان می دهد که این هدف قابل دستیابی است.مطالعه انعطاف پذیری شبکه برق  این کشور و انتقال آن به تولید 100 درصدی انرژی های تجدیدپذیر یک مطالعه دو ساله است -که توسط دفتر استقرار شبکه وزارت انرژی کشور آمریکا با بودجه آژانس مدیریت اضطراری فدرال هدایت می شود - که دهها مدل را یکپارچه کرده است.
تحقیقات محققان در 6 آزمایشگاه ملی به نامهای آزمایشگاه ملی انرژیهای تجدید پذیر (که مطالعه را رهبری می کرد)، به همراه آزمایشگاه ملی آرگون، آزمایشگاه ملی لارنس برکلی، آزمایشگاه ملی اوک ریج، آزمایشگاه ملی شمال غرب اقیانوس آرام، و آزمایشگاه ملی ساندیا انجام شد که مقرون به صرفه بودن انرژی تجدیدپذیر همراه با انعطاف پذیری این انرژی (در شرایط آب و هوایی معمولی و شدید) مکان یابی، کاربری زمین، اثرات زیست محیطی و بهداشتی و اقتصادی و نیروی کار را مورد مطالعه و بررسی قرار داد.
مورالی باگو، محقق ارشد این مطالعه، گفت: ما باید بدانیم چه تغییراتی در زیرساخت های شبکه انتقال و توزیع برای دستیابی به 100 درصد انرژی تجدیدپذیر، با پذیرش قابل توجه انرژی خورشیدی پشت بام مسکونی همراه با ذخیره انرژی باتری، مورد نیاز است.
در نهایت برای طرح مذکور ترکیبی از فتوولتاییک خورشیدی، ذخیره انرژی باتری، انرژی باد، سایر گزینه های تولید تجدیدپذیر و تکامل زیرساخت  هم در مقیاس شبکه و هم برای ساختمانهای مستقل – مورد بررسی قرار داده شد.