نظرات: ۰
دوشنبه ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۷
نظرات: ۰ |
۰
تعویض مقره‌های ۸۰ دکل آویزی از خط ۴۰۰ کیلوولت آیدوغموش - غایتی

در یک اقدام ضربتی کار، مقره‌های ۸۰ دکل آویزی از خط انتقال چهار مداره ۴۰۰ کیلوولت آیدوغموش - غایتی در کمتر از ۱۰ روز تعویض شد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، یعقوب قربانعلی‌زاده مدیر دفتر فنی نظارت بر تولید و مجری طرح‌های بهینه‌سازی خطوط انتقال برق منطقه‌ای آذربایجان با اعلام این خبر، به اهمیت این خط اشاره کرد و گفت: خط ۴۰۰ کیلوولت آیدوغموش - غایتی در جنوب استان آذربایجان شرقی، جزو پربارترین خطوط انتقال ۴۰۰ کیلوولت منطقه آذربایجان بوده و بیشترین تبادل انرژی با استان‌های همجوار از جمله استان زنجان را بر عهده دارد.
وی افزود: به علت کیفیت نامناسب مقره‌ها، خط مذکور همواره دارای آمار بالای قطعی حفاظتی و بیش از استاندارد بوده که برای برون رفت از این مشکل، تعویض این مقره‌ها در اولویت اقدامات ویژه برق منطقه‌ای آذربایجان قرار گرفت.
مجری بهینه‌سازی خطوط انتقال برق منطقه‌ای آذربایجان با بیان این که تعویض مقره‌های این خط (حد فاصل دکل‌های ۷۸ تا ۱۶۰) در اولویت برنامه‌های معاونت بهره‌برداری قرار گرفت، خاطرنشان ساخت: پس از اخذ مجوز خاموشی از شرکت مدیریت شبکه برق ایران، نسبت به تعویض این مقره‌ها اقدام شد.
قربانعلی‌زاده در ادامه افزود: شروع عملیات تعویض مقره‌های بخش مهمی از این خط، با به‌کارگیری پیمانکار ذی‌صلاح و گروههای اجرایی متعدد، از ۲۲ تا ۳۰ مهر در کمتر از ۱۰ روز انجام و طی آن مقره‌های حدود ۸۰ دکل که قبلاً شناسایی شده بودند، به طور کامل تعویض و خط مذکور مجدداً به شبکه سراسری متصل شد.
به گفته مجری طرحهای بهینه‌سازی خطوط برق منطقه‌ای آذربایجان برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار