نظرات: ۰
شنبه ۲۸ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۳
نظرات: ۰ |
۰
۱۴۱۷ مگاوات از مصرف برق ساختمانهای اداری مدیریت شد

ناظر عالی مدیریت مصرف وزارت نیرو در شرکتهای توزیع نیروی برق، متوسط عملکرد مدیریت مصرف برق ساختمانهای اداری در اوج بار امسال را ۹۹۷ مگاوات و حداکثر عملکرد این بخش را ۱۴۱۷ مگاوات عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، سیدسعید میرشریفی با اشاره به افزایش متوسط ۲ درجه‌ای دما و شکستن رکورد مصرف برق طی ۴۷ نوبت در ایام اوج بار امسال، از رسیدن به قله ۷۹ هزار و ۸۷۲ مگاواتی مصرف خبر داد که نسبت به سال گذشته ۹ درصد افزایش داشته است.
وی سهم مورد انتظار از برنامه‌های مدیریت بار و مصرف انرژی ساختمانهای اداری در اوج بار امسال را ۱۵۰۰ مگاوات عنوان کرد که از این میزان به طور متوسط ۹۹۷ مگاوات از پیک روز کاهش یافت و حداکثر عملکرد این بخش معادل ۱۴۱۷ مگاوات کاهش بوده است.
میر شریفی تصریح کرد: امسال با اصلاح ساعات کار اداری و پایش مصارف سیستمهای سرمایشی در ساختمانهای اداری به طور متوسط بیش از ۶۶ درصد این هدف محقق شد و با همکاری خوب بخش اداری معادل احداث یک نیروگاه ۱۴۰۰ مگاواتی در مصرف این بخش صرفه جویی حاصل شد.
این گزارش حاکی است حداکثر میزان مدیریت مصرف برق در بخش اداری و صرفه جویی حاصل از آن در اوج بار امسال بیش از ۴۵۰۰ مگاواتساعت طی چند ساعت در یک روز است که با کاهش حداقل یک میلیون و ۱۷۰ هزار متر مکعب مصرف گاز، برابری می‌کند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha