نظرات: ۰
جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
نظرات: ۰ |
۰
ظرفیت تبادل برق بین ایران، آذربایجان و روسیه افزایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت توانیر که به منظور شرکت در اجلاس بریکس به همراه وزیر نیرو به روسیه سفر کرده است، از افزایش ظرفیت تبادل برق بین سه کشور ایران، روسیه و جمهوری آذربایجان خبر داد. ​​​​​​​

به گزارش خبرگزاری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی گفت: طبق آخرین مذاکرات انجام شده، شبکه‌های برق روسیه و آذربایجان می‌توانند تبادل برق را تا ۶۰۰ مگاوات افزایش دهند.
وی یکی از راههای تبادل و انتقال برق میان ایران و روسیه را از طریق جمهوری آذربایجان‌ اعلام کرد و افزود: طرح اتصال شبکه برق ایران و روسیه از مسیر جمهوری آذربایجان یکی از دستورکارهای مهم جلسه وزیر نیروی ایران و وزیر انرژی روسیه در حاشیه اجلاس بریکس بود.
وی اضافه کرد: براساس تفاهم‌نامه‌ای که میان ایران، آذربایجان و روسیه به امضا رسیده، امکان تبادل برق تا ۳۰۰ مگاوات با همین امکانات موجود فراهم‌ است و با توجه به اینکه آذربایجان ملاحظات فنی دارد، قرار شد در این سفر وزرای نیرو و انرژی ایران و روسیه هماهنگی برای جلسه سه جانبه میان ایران، روسیه و آذربایجان را ترتیب دهند. 
وی با بیان اینکه در صورت تقویت شبکه‌های روسیه و آذربایجان این‌میزان می‌تواند تا ۶۰۰ مگاوات افزایش یافته و درصورت توسعه شبکه‌های برق ایران و آذربایجان به حداقل هزار مگاوات برسد، گفت: مذاکراتی در همین زمینه انجام شده است.
به گفته وی در صورت رفع محدودیتهای فنی و تکنیکی از سوی آذربایجان تبادل ۳۰۰ مگاوات اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه مذاکرات لازم برای این موضوع انجام شده است، گفت: جلسه‌ای که برگزار شد می‌تواند راهگشا باشد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha