نظرات: ۰
پنجشنبه ۵ مهر ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۴
نظرات: ۰ |
۰
نشست وزرای انرژی بریکس امروز در مسکو برگزار می‌شود

نشست وزرای انرژی بریکس امروز پنجشنبه پنجم مهر ماه با حضور وزرای انرژی عضو از جمله عباس علی آبادی وزیر نیرو و هیات همراه در مسکو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری توانیر، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل توانیر که وزیر نیرو را در این نشست همراهی می‌کند، در خصوص اهمیت بلوک اقتصادی بریکس گفت: این بلوک اقتصادی که از سال ۲۰۱۰ تاکنون تغییرات عمده‌ای را پشت سر گذاشته است، تقریبا ۳۷ درصد جمعیت جهان و حدود یک سوم اقتصاد آن را در اختیار دارد. 
وی افزود: انتقال و توسعه تجارت، چندجانبه گرایی و خروج از یکجانبه گرایی در اقتصادی جهانی از جمله مهمترین محورهای اجلاس بریکس به شمار می رود.
مدیرعامل توانیر تاکید وزیر نیرو بر اهمیت این اجلاس در حوزه انرژی را مورد اشاره قرار داد و با بیان این که اعضای بریکس تولیدکنندگان بزرگ و اصلی انرژی جهان و بخشی دیگر مصرف‌کننده انرژی هستند، خاطرنشان ساخت: ایران به منظور ایفای نقش موثر در این حوزه  تلاش می کند.
مدیرعامل توانیر در عین حال خاطرنشان ساخت: مهمترین دستاوردهای بریکس قبلا در قالب گزارشهای جامعی مورد بررسی قرار گرفته است.

دیدار هیات ایرانی با وزیر انرژی روسیه و بازدید از بزرگترین شرکت شبکه برق روسیه 
عباس علی آبادی وزیر نیرو و هیات همراه همچنین عصر روز چهارشنبه چهارم مهرماه ضمن بازدید از مرکز تحقیقات علمی و فنی «روس سیتی» بزرگترین شرکت شبکه برق روسیه و آشنایی با فناوریهای نوین این شرکت فعال در عرصه صنعت برق روسیه، با مدیران این شرکت دیدار و گفت‌وگو کردند.

نشست وزرای انرژی بریکس امروز در مسکو برگزار می‌شود


در این بازدید که کاظم جلالی سفیر ایران در مسکو نیز حضور داشت، طرفین همچنین درباره راهکارهای بهبود و ارتقای خطوط انتقال شبکه‌های برق دو کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند.
پیش از این بازدید، علی آبادی در دیدار با وزیر انرژی روسیه بر ضرورت تبادل تجربیات و انتقال فناوری در زمینه طراحی و تولید توربین‌های گازی و اتصال شبکه‌های انرژی دو کشور تاکید کردند.

برگزاری سومین نشست کمیته کارشناسان ارشد انرژی بریکس
بنابراین گزارش طی دیروز و امروز و پیش از برگزاری نشست وزرای نیروی عضو بریکس، سومین نشست کمیته کارشناسان ارشد انرژی عضو با حضور اقلیمی مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق توانیر، ارجمند مدیرکل دفتر راهبری و نظارت بر انتقال و توزیع وزارت نیرو  و رحمتی مدیر نظارت و کنترل بر عملکرد بازار برق شرکت مدیریت شبکه برق ایران برگزار و طی آن تفاهم نامه‌های همکاریهای تحقیقاتی بین کشورهای عضو، همکاری با کشورهای صادرکننده گاز و متن بیانیه وزرای انرژی بریکس بررسی و نهایی شد.
گفتنی است بریکس شامل کشورهای روسیه، چین، هندوستان، برزیل، مصر، ایران، اتیوپی، امارات متحده عربی، عربستان است که با هدف شکل دادن به نظم اقتصاد جهانی در آینده تشکیل شده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha