نظرات: ۰
چهارشنبه ۴ مهر ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۱
نظرات: ۰ |
۰
بخش عمده‌ای از ناترازی برق ناشی از بدمصرفی است 

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه ۱۵ درصد از مشترکین تا ۱.۵ برابر الگو و ۸ درصد ۱.۵ تا ۲.۵ برابر الگو برق مصرف می‌کنند وضعیت ناترازی برق را ناشی از بدمصرفی دانست و اظهار داشت: البته این یک فرصتی را برای شرکتهای توزیع ایجاد کرده تا نگاه خود را به حوزه توزیع تغییر دهند و با تغییرات در قوانین و مدلها این تهدید را به یک فرصت تبدیل کنند.

به گزارش خبرگزاری توانیر، محسن ذبیحی در جریان سفر به هرمزگان و بازدید از شبکه‌های برق رسانی این استان، نشستی با مدیران ارشد شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان نیز برگزار کرد.
وی در این نشست بر لزوم اتخاذ تدابیر کارشناسی برای رفع ناترازی‌ها و مدیریت مصرف برق در تابستان سال ۱۴۰۴ تاکید کرد و گفت: براساس آمارهای موجود ٢ درصد از مشترکان برق بیش از ۲.۵ برابر الگو مصرف می‌کنند و برنامه‌ریزیها باید به سمت پایش بیشتر مصارف خارج از اعتدال و عرف حرکت کند.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با اشاره به اینکه حدود ٣٢ میلیون مشترک خانگی در کشور داریم که از این میان ۷۵ درصد آنها در سطح الگو مصرف می‌کنند، خاطرنشان‌ کرد: ۲۵ درصد از مشترکان حدود نیمی از برق مصرفی بخش خانگی را به خود اختصاص می‌دهند.
معاون هماهنگی توزیع توانیر در ادامه بر ضرورت افزایش تاب‌آوری شبکه برق به ویژه در شرایط پیک مصرف تاکید کرد و افزود: تمرکز بر مشارکت مردم در حوزه تولید برق در همین زمینه است، در تابستان حدود ۶۰ درصد از تقاضای برق تولیدی در کشور به مصرف بخش خانگی اختصاص دارد.
 معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر به لزوم گذر از مدیریت سنتی شبکه توزیع برق به مدیریت فعال و هوشمند اشاره کرد و گفت: اولویت‌های سرمایه‌گذاری در صنعت برق بر همین رویکرد تنظیم شده است.
ذبیحی عنوان کرد: نگاه کارکنان توانیر خدمات مسوولانه است و این رویکرد اگرچه سرعت نمود آن در نقاط مختلف کشور متفاوت است اما همه جای ایران قابل مشاهده است.
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر با بیان اینکه توانیر در حال گذر از مدیریت سنتی به مدیریت هوشمند است تصریح کرد: اختصاص مطالبات باقیمانده سالهای گذشته شرکت توزیع برق از مشترکان به تعریف طرح‌های سرمایه‌گذاری جدید یا تکمیل طرحهای در دست اقدام از دیگر برنامه‌های توانیر است.
وی همچنین با تاکید بر توسعه پایدار ساخت‌وساز ساختمان بر اساس الگوها و استانداردهای مصرف انرژی، گفت: تعیین مشوق‌ها در زمینه ترویج فرهنگ مصرف انرژی از اولویت‌های توانیر است.
بنابراین گزارش، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر در سفر به هرمزگان شبکه‌های برق‌رسانی، تاسیسات و پستهای برق و فعالیتهای مربوط به نوسازی شبکه به‌ویژه طرح تبدیل شبکه سیم مسی به کابل خودنگهدار مورد بازدید و بررسی قرار داد.

بخش عمده‌ای از ناترازی برق ناشی از بدمصرفی است 

بازدید از شبکه برق رسانی به جزیره هرمز، مدیریت برق ناحیه ۲ بندرعباس و ساختمان در حال ساخت برق ناحیه ۳ بندرعباس از دیگر برنامه‌های ذبیحی در سفر به استان هرمزگان بود.
 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha