نظرات: ۰
جمعه ۳۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۹:۲۲
نظرات: ۰ |
۰
طرح ملی خط چهار مداره رشت - انزلی- پره‌سر پاییز امسال وارد مدار می‌شود

مدیرعامل شرکت توانیر پیش از ظهر جمعه ۳۰ شهریور پس از بازدید از خط چهار مداره رشت - انزلی - پره‌سر با اشاره به اهمیت این طرح ملی برای کشور و استان گیلان گفت: رفع موانع این طرح مورد توجه وزارت نیرو است.

به گزارش خبرگزاری توانیر، در این برنامه که محمود دشت بزرگ مدیرعامل برق منطقه‌ای گیلان، مدیرعامل توانیر را همراهی می‌کرد، مصطفی رجبی مشهدی از مسیر عبور این طرح مهم در مناطق روستایی تتمه سر، چکور، اشترکان و... بازدید و از نزدیک در جریان روند اجرایی آن قرار گرفت.
مدیرعامل توانیر پس از این بازدید با بیان این که به منظور رفع موانع و سرعت بخشیدن مراحل پایانی این طرح ملی دستورات لازم صادر شده است، اظهار امیدواری کرد طبق پیش‌بینی‌ها این طرح ملی تا پایان پاییز امسال به بهره برداری برسد.
به گفته رجبی مشهدی، با اجرای طرح ملی خط چهار مداره رشت -انزلی- پره سر، مشکل تامین انرژی واحدهای تولیدی استان گیلان رفع شده و علاوه بر آن ضمن تامین نیازهای این استان، مازاد مصرف انرژی تولیدی به استانهای دیگر انتقال می‌یابد.
مدیرعامل توانیر افزود: طول خط این طرح ۶۰ کیلومتر با سرمایه گذاری ۱۵۰۰ میلیارد تومان است که تاکنون ۹۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با افزایش گروههای کاری این پروژه ملی آبان ماه امسال بهره‌برداری خواهد شد و در مدار شبکه سراسری قرار می‌گیرد.
سخنگوی صنعت برق کشور با اشاره به ویژگیهای این طرح ملی گفت: با اجرای این طرح ملی مشکل تامین انرژی واحدهای تولیدی استان گیلان رفع می‌شود و علاوه بر آن ضمن تامین نیازهای این استان، مازاد مصرف انرژی تولیدی به استانهای دیگر انتقال می‌یابد.
مدیرعامل توانیر همچنین در خصوص احداث نیروگاه‌های جدید در گیلان گفت: با توجه به ویژگی‌های خاص استان گیلان و در نظر گرفتن رشد صنعت و جمعیت گردشگری و رشد مصرف سالانه ۸درصدی براساس اولویتهای وزارت نیرو احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر و مقیاس کوچک‌ برای گیلان پیش بینی شده است.
وی افزود: در گیلان به علت محدودیت زمین احداث نیروگاه‌ مقیاس بزرگ بسیار دشوار است لذا با ایجاد نیروگاه‌های تجدیدپذیر ومقیاس کوچک‌ و توسعه ارتباطات الکتریکی با استان های همجوار، انرژی مورد نیاز گیلان به نحو مطلوب تامین خواهدشد.
وی در ادامه از برق منطقه‌ای گیلان به عنوان شاخص یاد کرد و افزود: برق منطقه‌ای گیلان از هم اکنون برای تابستان سال آینده ۲۲ طرح مهم و با اولویت، ضروری وحیاتی را تدوین کرده که مراحل اجرایی آن از هم اکنون آغاز شده است.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha