نظرات: ۰
سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۷:۴۷
نظرات: ۰ |
۰
بزرگترین نیروگاه خورشیدی خاورمیانه در عربستان سعودی ساخته می‌شود

عربستان سعودی در نظر دارد بزرگترین نیروگاه تولید برق خورشیدی در خاورمیانه و شمال آفریقا را احداث کند.

به گزارش خبرگزاری توانیر، این نیروگاه به طور مشترک متعلق به Badeel و ACWA Power، توسعه‌دهنده نیروگاه‌های انرژی تجدیدپذیر و هیدروژن سبز خواهد بود. براساس بیانیه مشترکی که از سوی این دو شرکت صادر شده، هر یک از آنها ۵۰ درصد از سهام خود را از طریق تأسیس شرکت انرژی برق شعیبه دو در اختیار خواهند داشت.
انتظار می‌رود تاسیسات شعیبه ۲ که قرار است در استان مکه ساخته شود، تا پایان سال ۲۰۲۵ عملیات تجاری خود را آغاز کند.
معاون استاندار و رییس سرمایه گذاری MENA در PIF، گفت: این یک دستاورد کلیدی در جهت تعهد PIF برای توسعه ۷۰ درصد از انرژیهای تجدیدپذیر عربستان سعودی تا سال ۲۰۳۰ است و تاسیسات و انرژیهای تجدیدپذیر یکی از بخشهای اولویت PIFدار است. بخشی از استراتژی داخلی این شرکت در جهت تقویت تلاش‌های عربستان سعودی در تنوع بخشیدن به منابع درآمدزا تمرکز دارد.
شرکت انرژی برق شعیبه۲ همچنین قرارداد خرید برق برای این طرح را با شرکت تدارکات برق عربستان سعودی (SPPC)، خریدار (خریدار انرژیهای تجدیدپذیر در طرح) امضا کرده است. Badeel و ACWA Power تاسیسات فتوولتاییک خورشیدی ۲۰۶۰ مگاواتی را توسعه داده و بهره‌برداری خواهند کرد، در حالی که برق تولید شده به SPPC فروخته خواهد شد. این نیروگاه پس از راه اندازی، قادر به تامین برق ۳۵۰۰۰۰ خانه خواهد بود.
صندوق سرمایه گذاری MENA همچنین از احداث نیروگاه خورشیدی Sudair که توسط Badeel و ACWA Power با همکاری شرکت سعودی آرامکو پاور ساخته می‌شود، حمایت می کند. Sudair که انتشار کربن را سالانه ۲.۹ میلیون تن کاهش می‌دهد، قادر است تا ۱.۵ گیگاوات برق تولید کند که برای تامین انرژی ۱۸۵۰۰۰ خانوار کافی است .
 

مترجم: مرتضی توکلی
منبع: رویترز
 

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha