نظرات: ۰
یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۷
نظرات: ۰ |
۰
کتاب حالات گذرا در سیستمهای قدرت با حمایت شرکت توانیر منتشر شد

با حمایت شرکت توانیر کتاب حالات گذرا در سیستم‌های قدرت تألیف پروفسور گئورگ قره‌پتیان، دکتر انوشیروان ابراهیمی و دکتر محمود نریمانی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، مدت حضور پدیده‌های گذرا در سیستم‌های قدرت بسیار کوتاه است، اما طی یک دوره گذرا، اجزای موجود در سیستم تحت پیک‌های جریان زیاد و ولتاژ بالا قرار می‌گیرند که می‌توانند صدمات قابل توجهی به سیستم قدرت وارد کنند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که به دلیل زمان بسیار کوتاه بروز این پدیده‌ها (محدوده میکروثانیه تا میلی‌ثانیه)، سیستم‌های حفاظت و کنترل امکان نشان دادن هیچ عکس‌العملی را ندارند و در کنترل حالات گذرا عملاً بی‌تأثیر هستند، لذا برای به حداقل رساندن ریسک صدمات مذکور باید در مراحل طراحی و بهره‌برداری تمهیدات لازم اندیشیده شود.
در این کتاب پس از معرفی کلی حالات گذرا در سیستم‌های قدرت، مباحث امواج سیار و دیاگرام نردبانی به عنوان ابزارهای مطالعاتی و محاسباتی بررسی حالات گذرا ارائه شده‌اند. در ادامه حالت‌های گذرا ناشی از برخورد صاعقه، عوامل مؤثر بر اضافه ولتاژهای ناشی از برق‌دار نمودن خط و حالت‌های گذرا ناشی از باز کردن مدارها ارائه و مورد بررسی قرار گرفته‌اند. طراحی مطالب مذکور به گونه‌ای صورت گرفته است که این کتاب می‌تواند مورد استفاده مهندسین صنعت برق و همچنین دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترای مهندسی برق قدرت قرار گیرد.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha