نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۷
نظرات: ۰ |
۰
28.5 مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان كرمان وارد مدار می شود

4 نیروگاه خورشیدی كه مجموعا قابلیت تولید 28.5 مگاوات برق را دارند، در استان كرمان به بهره برداری خواهند رسید.

به گزارش پایگاه خبری توانیر به نقل از روابط عمومی برق منطقه ای کرمان، حبیبی مدیرعامل این شرکت ضمن اعلام خبر فوق افزود: این نیروگاهها شامل نیروگاه نرماشیر، نیروگاه صفائیه، نیروگاه سولار انرژی طه و مرحله نخست طرح نیروگاه شرکت سیمان ممتازان است.
وی در خصوص هر یک از این نیروگاهها نیز گفت: نیروگاه 10 مگاواتی نرماشیر توسط شرکت 'هامون انرژی خورشید پاک کهکشان' احداث و با ظرفیت کامل به شبکه سراسری متصل شده است.
وی سازه استفاده شده در این نیروگاه را از نوع کوبشی با پنلهای (bifacial) دورو به ظرفیت 655 وات اعلام کرد و گفت: ظرفیت اینورترهای این نیروگاه نیز 110 کیلوولت آمپر است. 
حبیبی ادامه داد: نیروگاه 10 مگاواتی صفائیه نیز توسط شرکت 'نوران انرژی' احداث شده و اتصال این نیروگاه از طریق یک فیدر اختصاصی 20 کیلوولت و به باسبار 20 کیلوولت پست 132.20 نوق است.
وی در رابطه با نیروگاه 6 مگاواتی سولار انرژی طه گفت: این نیروگاه در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان و طی دو مرحله 3 مگاواتی احداث شده که مرحله نخست آن در سال 1401 وارد مدار شده است.
مدیرعامل برق منطقه ای کرمان در ادامه مرحله نخست طرح یروگاه 5 مگاواتی شرکت سیمان ممتازان که جزو نیروگاههای خودتامین صنایع به ظرفیت 2.5 مگاوات است را از دیگر طرحهای آماده بهره برداری اعلام کرد.
وی اضافه کرد: نیروگاه 10 مگاواتی در حال احداث یزدانشهر نیز در مجاورت پست یزدان آباد در حال احداث است که پیش بینی می شود طی ماههای آینده به شبکه سراسری متصل شود.