نظرات: ۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۷
نظرات: ۰ |
۰
تجهیز فوریتهای برق پایتخت به هوش مصنوعی

پاسخگویی به درخواستهای مرتبط با امور فوریتها و حوادث برق در شهر تهران از این پس با استفاده از فناوری هوش مصنوعی در مرکز تماس سامانه ۱۲۱، به صورت خودکار و هوشمند و با کمترین زمان، انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری توانیر، در جهت اجرای برنامه‌های توسعه مبتنی بر فناوریهای نوین در حوزه خدمات برق تهران بزرگ،مدیر امور هماهنگی و نظارت بر فوریتهای برق از تجهیز مرکز تماس سامانه ۱۲۱ این شرکت به فناوری هوش مصنوعی با استفاده از دانش بومی و همکاری متخصصان و شرکتهای دانش بنیان خبر داد.
حجت مومنی بهره‌مندی از فناوری پردازش زبان طبیعی با قابلیت تحلیل مکالمات و ارائه پاسخهای متناسب و هوشمند به مشترکان را از جمله قابلیتهای این فناوری دانست و گفت: با استفاده از هوش مصنوعی در مرکز تماس ۱۲۱ تماسهای دریافتی از شهروندان به صورت خودکار، شناسایی و با انجام تحلیلهای تخصصی، راهنمایی‌های مورد نیاز به صورت هوشمند و خودکار به مخاطب ارائه خواهد شد.
وی با بیان این که امکان پخش پیام صوتی متناسب با شناسه‌های قبض الصاق شده به تلفن همراه در سامانه پاسخگویی هوشمند (IVR) برای مشترکان برق پایتخت فراهم شده است، کاهش زمان انتظار، افزایش سرعت پاسخگویی و رضایتمندی مشترکان را از جمله دستاوردهای مورد انتظار ناشی از بهره‌برداری از این فناوری دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۷۵ درصد از درخواست های مشترکان به شکل هوشمند در سامانه‌های پاسخگویی خودکار، ثبت و رسیدگی می شود و به زودی با توسعه این فنآوری و بهره برداری از سامانه‌های تشخیص گفتار، مکالمات کاربران، بدون دخالت اپراتور به صورت خودکار به متن تبدیل شده و به سرعت درخواست مورد نظر، شناسایی و به بخش مربوطه هدایت شده و از این طریق زمان رسیدگی به درخواستهای شهروندی به حداقل زمان ممکن خواهد رسید.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار