سه‌شنبه ۳ مهر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۹
نظرات: ۰ |
۰
بهره ‌برداری از نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلوواتی قطب صنعتی هفشجان

شرکت توزیع نیروی برق استان چهارمحال و بختیاری گفت: نیروگاه خورشیدی ۱۶۰ کیلوواتی قطب صنعتی هفشجان در استان چهارمحال وبختیاری وارد مدار شد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، مجید فرهزاد با اعلام این خبر گفت: این نیروگاه با سرمایه‌گذاری واحدهای صنعتی منطقه به بهره‌برداری رسیده و برق تولیدی آن خریداری و به شبکه سراسری تزریق می‌شود.
وی با اشاره به این که ۵ واحد نیروگاه خورشیدی ۲۰ کیلوواتی دیگر در شهرک‌های صنعتی فرادنبه،سامان،هفشجان و دشتک نیز مورد بهره‌برداری قرار گرفته و به شبکه برق متصل شده است، خاطرنشان ساخت: زمین مورد نیاز برای احداث نیروگاه ۵ مگاواتی در محمدآباد شهرستان سامان، نیروگاه‌ یک مگاواتی در قطب صنعتی شهرکرد - فرخشهر و نیروگاه یک مگاواتی در دشت مرجن بروجن نیز تحویل سرمایه‌گذاران شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت برق استان چهارمحال و بختیاری، تا پایان سال جاری حداقل ۳۰ واحد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی حمایتی به شبکه سراسری برق متصل خواهد شد.
فرهزاد در ادامه افزود: در جهت تامین ۲۰ درصد از برق مصرفی ادارات؛ شرکت گاز استان اقدام به نصب و راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی ۷۰ کیلوواتی جهت مصرف داخلی خود کرده است.
گفتنی است تاکنون ۷۰ واحد نیروگاه خورشیدی طرح حمایتی با ظرفیت تولید ۷۵۶ مگاوات ساعت برق در سال، وارد مدار شده و برق تولیدی این نیروگاه‌ها طی قرارداد خرید تضمینی ۲۰ ساله از سوی سازمان ساتبا با قیمت مطلوب خریداری می‌شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha