نظرات: ۰
دوشنبه ۲ مهر ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴
نظرات: ۰ |
۰
شست‌وشوی پست‌های فوق توزیع و انتقال برق ناحیه جنوب خوزستان

مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب برق منطقه‌ای خوزستان از شست‌وشوی تمامی پست‌های فوق توزیع و انتقال برق این ناحیه برای جلوگیری از بروز حادثه ناشی از تاثیرات ریزگردها و رطوبت بر روی شبکه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری توانیر، رضا جعفری افزود: پست‌های ناحیه جنوب (آبادان، خرمشهر، شادگان، اروند، دارخوین، چوئبده و...) باتوجه به وقوع ریزگرد و آلودگی صنعتی منطقه و رطوبت بالا، به طور منظم شست‌وشو می‌شوند تا از وقوع حوادث ناخواسته در شبکه جلوگیری شود.
وی با بیان اینکه باتوجه به میزان آلودگی موجود در منطقه ممکن است شست‌وشوی بعضی از پست‌های برق در سال به بیش از ۵ بار برسد، تصریح کرد: به صورت عادی تمامی پست‌های ناحیه جنوب در سال ۲ بار شست‌وشو می‌شوند.
مدیر امور بهره‌برداری ناحیه جنوب برق منطقه‌ای خوزستان با اشاره به اینکه تعدادی از پستهای ناحیه دارای پوشش RTV (پوشش عایقی) بوده و در مقابل آلودگی مقاوم‌سازی شده‌اند، افزود: در حال حاضر باتوجه به آغاز فصل مه و رطوبت و امکان وقوع گرد و غبار، برای حفظ پایداری شبکه سایر پستهای‌ باقیمانده در ناحیه شست‌وشو شده است.
جعفری اضافه کرد: شست‌وشوی تجهیزات پست‌های برق کمک خواهد کرد در صورت وقوع گرد و غبار و رطوبت، تجهیزات دچار اشکال و از مدار خارج نشوند.
به گفته وی در کنار افزایش ظرفیت و بهینه‌سازی شبکه موجود، شست‌وشوی منظم تجهیزات دیگر اقدامی است که باید در شبکه برق خوزستان باتوجه به شرایط نامساعد جوی انجام شود.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha