چهارشنبه ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۱:۴۶
نظرات: ۰ |
۰
۱۳ دستگاه اجرایی کهگیلویه و بویراحمد مجهز به نیروگاههای خورشیدی شدند

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: تاکنون ۱۳ دستگاه اجرایی استان برای تامین بخشی از انرژی برق مورد نیاز خود مجهز به نیروگاههای خورشیدی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری توانیر، رسول روستایی با اشاره به این که براساس قانون همه دستگاههای اجرایی استان موظف به تأمین ۲۰ درصد از برق مصرفی خود از طریق احداث نیروگاههای خورشیدی هستند (از سال ۱۴۰۳ سالانه موظف به تامین ۵ درصد برق مصرفی شان از این محل هستند) و در صورت عدم اقدام، براساس قانون صورتحساب برق مصرفی شان با نرخ تابلو سبز بورس محاسبه می‌شود، افزود: علوم پزشکی یاسوج، بهزیستی، بانک ملی، شرکت آب و فاضلاب، شرکت توزیع نیروی برق و پزشکی قانونی از جمله دستگاههای اجرایی کهگیلویه و بویراحمد هستند که بخشی از برق مورد نیاز خود را با استفاده از نیروگاههای خورشیدی مقیاس متوسط تأمین می‌کنند.
وی همچنین از آغاز عملیات اجرایی نیروگاه ۵۰ کیلوواتی تولید برق در روستای چنارستان از توابع شهرستان بویراحمد خبر داد و گفت: این طرح در زمینی به مساحت ۷۵۰ متر مربع و در مدت زمان ۲ ماه اجرا می شود.
مدیرعامل توزیع برق کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: هم اکنون ۱۹۷ سامانه خورشیدی ۵ تا ۶۰ کیلوواتی در کهگیلویه و بویراحمد برق تولید و به شبکه تزریق می‌کنند که به صورت میانگین هر ماه بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال درآمد دارند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha