نظرات: ۰
جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۰
نظرات: ۰ |
۰
راه‌اندازی مرکز پایش پیشرفته‌ در توزیع نیروی برق گیلان

یکی از پیشرفته‌ترین مراکز پایش شرکتهای توزیع برق کشور طی مراسمی با حضور استاندار گیلان در شرکت توزیع نیروی برق این استان مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری توانیر، هادی حق شناس استاندار گیلان ضمن بازدید از شرکت توزیع برق گیلان و افتتاح پیشرفته‌ترین مرکز پایش شرکتهای توزیع برق کشور، ضمن تقدیر از طرحهای نوآورانه، بر نقش حیاتی این شرکت در رفاه اجتماعی استان و زمینه‌سازی آن در توسعه پایدار در گیلان تاکید کرد.
وی همکاری بین دستگاههای مختلف برای ارتقای سطح خدمات به مردم را مورد تاکید قرار داد و گفت: همه ما باید برای تحقق اهداف توسعه پایدار و مدیریت بهینه منابع انرژی تلاش کنیم.
حق شناس همچنین به تلاشهای شرکت توزیع نیروی برق استان در جهت بهبود خدمات و افزایش رضایتمندی مشترکان اشاره کرد و افزود: این شرکت با اجرای طرحهای متعدد، زمینه‌ساز توسعه پایدار در استان بوده است.
استاندار گیلان در عین حال خواستار اولویت بخشیدن به مقوله مهم آموزش و فرهنگ‌سازی در زمینه مصرف بهینه انرژی شد تا بتوانیم از منابع موجود به بهترین نحو استفاده کنیم.
وی در ادامه افزود: در چشم‌انداز مباحث انرژی در سطح استان، همکاری میان صنعت و دانشگاه به منظور ارتقای زیرساختهای انرژی برق امری ضروری و اجتناب ناپذیر است و فقط با همدلی و همکاری میتوانیم به اهداف خود در زمینه تأمین انرژی دست یابیم.
استاندار گیلان همچنین بر لزوم بهبود زیرساختها و ارتقای خدمات به مشترکین و اهمیت مدیریت مصرف انرژی در شرایط کنونی تاکید کرد و خاطرنشان ساخت: پایش دقیق و مستمر مصرف برق می‌تواند به کاهش هدررفت انرژی و افزایش بهره‌وری کمک قابل توجهی کند که مجموع این فعالیتها به افزایش سطح رفاه مردم در حوزه انرژی منجر خواهد شد.
در این مراسم مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان به تشریح اهداف راه‌اندازی این مرکز پایش پیشرفته پرداخت و گفت: با استفاده از فناوریهای نوین، می‌توانیم به صورت لحظه‌ای وضعیت مصرف برق را رصد کرده و اقدامات لازم را برای مدیریت بهینه آن انجام دهیم.
مسعود صادقی خمامی اضافه کرد: اتاق پایش توزیع برق گیلان با اعتباری معادل ۲۸ میلیارد ریال و به منظور بررسی و کنترل رفتار مصرفی شهروندان و نیز شدت انرژی به تفکیک نوع کاربری در استفاده صحیح از منابع انرژی راه اندازی شده است.
وی در پایان فراهم شدن امکان تحلیل نقاط ضعف و قدرت شبکه توزیع برق استان با تحلیل داده‌ها، رصد برخط شبکه و کاهش خاموشی و ارتقای کیفیت پروفیل ولتاژ، استخراج الگو و پایش و تحلیل رفتار مصرف مشترکین به منظور تشخیص ماینر و انشعاب غیرمجاز با استفاده از الگوریتمهای هوش مصنوعی، تحلیل زمان اوج بار مصرف ادارات، صنایع و واحدهای تجاری به منظور ارائه خدمات برتر و حفظ پایدار شبکه استانی برق، تخصیص بودجه هدفمند به نقاط کمتر برخوردار با هدف رعایت عدالت بین مشترکین، ادامه و ارتقای روند تشخیص مشترکین با رعایت الگوی مصرف به منظور صدور قبض رایگان و اعطای جوایز مدیریت مصرف، پیش بینی بار به منظور برنامه‌ریزیهای مربوطه با هدف افزایش رضایتمندی مشترکین، آنالیز نقاط پرحادثه جهت پیشگیری از وقوع خاموشی در بحرانهای طبیعی همچون برف، باد و افزایش شدید دما را از اهداف راه‌اندازی این مرکز پایش برشمرد.
در این مراسم همچنین معاونان و مدیران توزیع برق گیلان گزارشی از عملکرد این شرکت در حوزه‌های مدیریت بار و مصرف تابستان سال جاری، ارائه دک مطالعاتی و GIS به استاندار ارائه کردند.

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

آخرین اخبار