نظرات: ۰
دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۲۲
نظرات: ۰ |
۰
بهره برداری از پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه و خط انتقال نهبندان - معادن شاهکوه

پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه و خط انتقال برق نهبندان به معادن شاهکوه طی مراسمی مورد بهره برداری قرار گرفت.

 به گزارش خبرگزاری توانیر، در این مراسم با حضور استاندار خراسان جنوبی، امام جمعه نهبندان، نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران و مسوولان شهرستان نهبندان برگزار شد، حسین ابراهیم آبادی مدیر انتقال نیروی برق منطقه‌ای خراسان در استان خراسان جنوبی به وجود معادن غنی در نهبندان و ضرورت ایجاد زیرساخت‌ها در این شهرستان اشاره کرد و گفت: از سه سال گذشته با هدف تامین برق و ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز برای معادن منطقه، عملیات اجرایی طرح پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه به طور رسمی آغاز شد.

وی با اشاره به اینکه طرح یاد شده شامل سه بخش بوده و با مشارکت برق منطقه‌ای خراسان، توانیر و ایمیدرو اجرا شده است، گفت: بخش بالادستی این طرح با توسعه پست ۱۳۲ کیلوولت موجود نهبندان با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال سال گذشته به اتمام رسید. بخش میانی طرح نیز شامل خط انتقال برق از پست نهبندان تا این مکان (پست معادن شاهکوه) به طول ۵۸ کیلومتر توسط سازمان ایمیدرو و با اعتبار بالغ بر ۴۰۶۰ میلیارد ریال اجرایی شده است.

وی اضافه کرد: پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه نیز برای مصارف صنایع و شبکه‌های موجود توزیع در نظر گرفته شده است. این پست با ۱۴۶۰ میلیارد ریال اعتبار احداث و در مجموع سه بخش با اعتبار ۵۸۰۰ میلیارد ریال راه اندازی شده است.

جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی نیز در این مراسم طی سخنانی با اشاره به ویژگی‌های راه‌اندازی پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه گفت: یکی از راه‌های پیشرفت و توسعه هر شهرستانی توجه به زیر ساخت‌هاست و امروز شاهد حضور سرمایه‌گذاران به ویژه در حوزه معادن هستیم.

وی افزود: در دو سال اخیر بیشترین وقت مدیران و مسوولان استان و شهرستان صرف تامین زیرساخت‌ها شده و بهره برداری از پست ۱۳۲ کیلوولت معادن شاهکوه و برق دار شدن خط انتقال این پست یکی از آرزوهای مردم منطقه بوده است.

وی همچنین گفت: با توجه به معادن فراوان منطقه و به دلیل عدم تامین زیرساخت‌ها همواره سرمایه‌گذاران نتوانستند از این فرصت استفاده کنند اما امروز افتتاح این پست و خط انتقال آن که از آرزوهای ما بود، با تلاش مجموعه برق منطقه ای خراسان، محقق و توفیق آن حاصل شده که جای قدردانی دارد.

⭐ کانال اطلاع رسانی شرکت برق منطقه‌ای خراسان 

https://ble.ir/pr_krec

نظر شما چیه؟

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha