نظرات: ۰
یکشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۲:۰۱
نظرات: ۰ |
۰
با پویش «با انرژی» بیشتر آشنا شویداپراتور هوشمند انرژی، گامی پیشرو به سمت تعامل موثرتر با مصرف کنندگان برق

اپراتور هوشمند انرژی با شناسایی رفتار مصرفی هر مشترک و تعامل موثرتر با مصرف کنندگان با ارائه راهکارهای ساده به اصلاح الگوی مصرف برق در کشور کمک می کند.

اپراتور هوشمند انرژی با شناسایی رفتار مصرفی هر مشترک و تعامل موثرتر با مصرف کنندگان با ارائه راهکارهای ساده به اصلاح الگوی مصرف برق در کشور کمک می کند.به گزارش پایگاه خبری توانیر، اپراتور هوشمند انرژی با ترکیب داده های اپراتوری و برقی، امکان ارسال پیام مناسب به فرد مناسب در زمان و مکان مناسب را فراهم می کند.ارزش افزوده ناشی از ترکیب داده های برق با داده های اپراتوری:١- عبور از الگوی سنتی انشعاب-محور به الگوی جدید بهره بردار-محور در صنعت برق از طریق ایجاد امکان شناسایی و برقراری ارتباط برخط با بهره بردار از هر انشعاب و اعضای خانواده وی.٢- عبور از الگوی سنتی ارتباط پیامکی یک سویه با مشترکین به الگوی جدید ارتباط تعاملی از طریق شناسایی بهره بردار و یا بهره برداران از هر انشعاب و ارسال پیامک تعاملی دوسویه و دریافت بازخورد و ترجیحات مصرف کنندگان برق.٣- امکان ارسال پیام شخصی سازی شده هوشمند به هر فرد متناسب با علایق مصرفی ایشان و دریافت بازخورد.٤- امکان ارسال پیام شخصی سازی شده و هوشمند مدیریت مصرف به هر فرد متناسب با مکان استقرار ایشان.٥- امکان ارسال پیام هوشمند مکان محور به نقاطی از شبکه برق که به صورت محلی پربار شده اند و مشاهده لحظه ای بازخورد مصرفی افراد حاضر در نقاط مذکور٦- امکان اطلاع رسانی لحظه ای به افراد حاضر در یک منطقه در خصوص وضعیت تامین برق آن منطقه (عادی، هشدار، اضطرار و یا بحرانی)پویش با انرژیپویش ملی هوشمند در راستای آشنایی بیشتر مردم با اهمیت انرژی برق و تشویق جامعه به مصرف بهتر انرژی الکتریکی با هدف سوق دادن برق از بخش غیرمولد (خانگی) به بخش های مولد اقتصادی (صنعتی و کشاورزی)قابلیتهای فراهم شده در پویش باانرژی١- ایجاد انگیزه صرفه جویی در بخشهای غیرمولد اقتصادی (بخش خانگی) از طریق تخصیص پاداش و جوایز٢- ارائه آموزش راهکارهای ساده مدیریت مصرف به صورت هوشمند به هر مصرف کننده متناسب با الگوی مصرف، اقلیم محل زندگی و وسایل الکتریکی مورد استفاده توسط مصرف کننده٣- فراهم کردن امکان کنتورخوانی از طریق هوش مصنوعی به منظور آگاهی مشترک از میزان مصرف و صرفه جویی محقق شده قبل از صدور قبض٤- جلب توجه مخاطب به اهمیت انرژی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف برق با استفاده از روشهای بازی واره سازی (گیمیفیکیشن) و تخصیص مشوقهای لازم از طریق گردونه شانس