نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
نظرات: ۰ |
۰
در بازدید وزیر نیرو از نمایشگاه بین المللی صنعت برق ایران رونمایی شد؛ تولید ابر ترانسفورماتور 500 مگاولت آمپر برای نخستین بار در كشور

وزیر نیرو در جریان بیست و سومین نمایشگاه بین المللی و جشنواره و فن بازار صنعت برق ایران از نخستین ابرترانسفورماتور 500 مگاولت آمپر ساخته شده بدست متخصصان ایرانی رونمایی كرد.

به گزارش پایگاه خبری توانیر، علی اکبر محرابیان در بازدید از محصولات فن آورانه شرکتهای دانش بنیان و تولید کنندگان تجهیزات حساس صنعت برق همراه بود با حضور در غرفه گروه صنعتی ایران ترانسفور ،از آغاز تولید ابر ترانسفورماتور 500 مگاولت آمپری این شرکت که برای نخستین بار در کشور طراحی و ساخته شده ،رونمایی کرد.
براساس این گزارش با طراحی و تولید این ابر ترانسفورماتور 3 فاز ،ضمن قطع وابستگی کشور به تامین این کالای راهبردی و زیرساختی شبکه برق، زمینه توسعه صنایع مختلف و رفع نیازهای اساسی کشور در این خصوص برطرف شده و گام مهمی در کمک به بهینه سازی شبکه برق کشور و کاهش هزینه های تلفات شبکه برداشته شده است.
گفتنی است این تجهیز 335 تنی در گروه صنعتی ایران ترانسفو و با تکیه بر دانش و تخصص بومی شده مهندسان ایرانی در قالب یک تیم 15 نفره طراحی و تولید شده و طی 4 ماه آینده به شرکت برق منطقه ای تهران تحویل می شود.
این گزارش می افزاید: پیش از این برای انتقال توان 500 مگاولت آمپر در سیستمهای برق از 3 ترانسفورماتور تک فاز 166.7 مگاولت آمپری استفاده می شد که با تولید این ابر ترانسفورماتور ،علاوه بر کاهش 60 درصدی فضای مورد نیاز برای استقرار ،کاهش 70 درصدی تلفات بی باری نسبت به حالت 3 ترانسفورماتوره تک فاز و کاهش 60 درصدی مصرف برق حاصل شده است.