كاهش مدت زمان پاسخگويي صنعت برق به شهروندان

مدت زمان پاسخگويي صنعت برق به درخواست ها و شكايات شهروندان در 4 سال گذشته به كمتر از 10 روز كاهش يافت.

به گزارش پايگاه خبري توانير، بررسي مدت زمان پاسخگويي به درخواست ها و شكايات شهروندان حاكي است كه اين شاخص از 25.9 در سال 96 به 9.6 روز در سال 99 كاهش يافت.

درهمين خصوص  عظيم اعتمادي مديركل دفتر بازرسي و پاسخگويي به شكايات توانير در نامه اي خطاب به مديران عامل شركت هاي زيرمجموعه ضمن تقدير از تلاش هاي صورت گرفته در اين خصوص ، با اشاره به ماده ( 25 ) قانون ارتقاي سلامت نظام اداري و مقابله با فساد ، خاطرنشان كرد:  در راستاي افزايش رضايت ذينفعان و رعايت حقوق شهروندان در نظام اداري، كليه شكايات و درخواست هايي كه از مبادي مختلف در شركت توانير دريافت مي شوند از طريق سامانه ي مديريت و ارزيابي خدمات برق توانير(سمات)،  مورد رسيدگي قرار مي گيرند.
اعتمادي  افزود:  موارد دريافتي از طريق سامانه ي مذكور به صورت روزانه كنترل و پايش شده و پس از ارسال موضوعات مرتبط به شركتهاي ذيربط پاسخ شكايات و درخواست هاي ذينفعان با همكاري نمايندگان اين سامانه در شركتهاي زيرمجموعه در مهلت مقرر و به صورت و مستند به بخشنامه ها و دستورالعمل هاي مرتبط تهيه و ارسال مي شود تا ضمن پاسخگويي مناسب به مردم و جلب رضايت شهروندان، بازه زماني مورد نظر مراجع نظارتي نيز رعايت شود.
مديركل دفتر بازرسي و پاسخگويي به شكايات توانير در ادامه آورده است:  به دليل سهولت پيگيري درخواستها و شكايات ايشان از اين طريق و همچنين استقبال مردم از خدمات
غيرحضوري به دليل شيوع بيماري كرونا، كل شكايات و درخواستهاي دريافتي اين شركت از 2866 فقره در سال 98 به 4591 فقره در 11 ماهه سال 99 افزايش يافته كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 70 درصدي را نشان مي دهد.

کد خبر : 96997
تاریخ : سه شنبه ، ٣١ فروردین ١٤٠٠ ١٣:٢٢
تعداد بازديد : ٧٦
فرستنده خبر : روح اله حميديان اهور