از ابتداي آذرماه هيچ گونه خدمات حضوري در زنجان ارائه نخواهدشد

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، عليرضا عليزاده، رئيس هيأت مديره و مديرعامل اين شركت در نشست خبري با رسانه هاي استان در خصوص آغاز اجراي طرح خدمات سبز و حذف خدمات حضوري گفت: از سال گذشته ارائه خدمت به صورت دولت الكترونيك، توسط وزارت نيرو و به تبع آن شركت توانير و تمامي شركت هاي توزيع برق سراسر كشور كليد خورد.
وي با اشاره به حذف قبض هاي كاغذي و تبديل آن به قبض سبز كه دستاورد خدمات الكترونيك در سال گذشته بود، افزود: در اوايل سالجاري موفق به حذف 100 درصد قبض هاي كاغذي شديم و اين خدمت، نقطه آغاز ارائه تمام خدمات صنعت برق به صورت غيرحضوري به مشتركين برق استان زنجان شد.
مهندس عليزاده تصريح كرد: طي چند ماه گذشته در كل كشور و به تبع آن در شركت توزيع نيروي برق استان زنجان، اقدامات موثري در جهت ايجاد بستر و زيرساخت هاي مناسب براي ارائه خدمات غير حضوري 100 درصدي صنعت برق انجام شده است.
مديرعامل با تاكيد بر اهميت ارائه خدمات غير حضوري صنعت برق بيان كرد: با توجه به شيوع بيماري كرونا و شرايط متفاوت امسال،در راستاي حفظ سلامت جامعه، تمامي شركت هاي توزيع برق سراسر كشور مصمم به تسريع در ايجاد بستر و زيرساخت هاي قوي به منظور تبديل ارائه خدمات صنعت برق از حالت حضوري به غير حضوري بودند. و با تلاش هاي شبانه روزي پرسنل شركت هاي توزيع، درحال حاضر با افتخار مدعي ارائه صددرصدي خدمات صنعت برق به صورت غيرحضوري به شهروندان هستيم.
وي خاطرنشان كرد: تمامي خدمات شركت توزيع برق استان زنجان علاوه بر پيشخوان ها و سايت شركت توزيع www.zedc.ir ، از طريق سامانه تلفني 1521 و سامانه موبايلي برق من، به صورت غيرحضوري ارائه داده مي شود.
وي اظهار داشت: سامانه موبايلي برق من كه براي سيستم عامل هاي اندرويد و آي او اس طراحي شده و قابل دانلود از كافه بازار و سايت برق اميد www.bargh-omid.ir است، يكي از بهترين روش هاي دسترسي به خدمات صنعت برق به صورت غيرحضوري است. و مشتركين برق استان به راحتي با استفاده از شناسه 13 رقمي قبض برق خود مي توانند از خدماتي نظير: نمايش اطلاعات و وضعيت آخرين قبض،امكان پرداخت آني قبض، ثبت قرائت توسط مشترك (خوداظهاري)، امكان ثبت درخواست انشعاب جديد و امكان پيگيري و پرداخت هزينه انشعاب، ثبت خاموشي ها، ثبت خسارت وارده به مردم و ساير خدمات صنعت برق بهره مند شوند.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان تاكيد كرد: به دليل افزايش واگيري بيماري كرونا، تمامي خدمات فقط به صورت غير حضوري ارائه مي شود و از ابتداي آذر ماه پاسخگويي و ارائه خدمات به صورت حضوري متوقف خواهد شد.
مهندس نثار معاونت فروش و خدمات مشتركين اين شركت با اشاره به طرح برق اميد كه طرح تخفيف 100 درصدي مخصوص مشتركين كم مصرف خانگي است، عنوان كرد: مردم فهيم استان مي توانند از سامانه موبايلي برق من براي آگاهي از وضعيت مصرف برق خود و قرارگيري در كدام گروه مصرفي ( كم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف) مطلع و با مديريت مصرف خود از تخفيف صد درصدي مخصوص مشتركين كم مصرف بهره مند شوند.
وي ادامه داد: شركت توزيع برق استان زنجان براي بخشي از مشتركين كه دسترسي كامل به اينترنت ندارند، با استقرار سامانه تلفني 1521، تمامي خدمات خود را به صورت تلفني در بيست و چهار ساعت شبانه روز به مشتركين استان ارائه مي دهد.
اين مقام مسئول اضافه كرد: مشتركين همانند گذشته، از طريق شماره نام آشناي 121 مي توانند خاموشي، حوادث و فوريت هاي برق را اعلام نمايند.اين درحاليست كه در اپليكيشن برق من حتي بدون تماس با شماره 121 مي توانيد ثبت خاموشي، حادثه يا پيگيري موارد درخواستي را انجام دهيد.
در پايان اين نشست مهندس عليزاده و مهندس نثار پاسخگوي سوالات خبرنگاران در خصوص طرح برق اميد، سامانه موبايلي برق من، ارائه صد درصدي خدمات به صورت غيرحضوري و توقف ارائه خدمات حضوري شركت توزيع برق استان زنجان از اول آذرماه سالجاري بودند.
گفتني است مشتركين برق استان به منظور ثبت نظرات، انتقادات و پيشنهادات خود مي توانند از طريق شماره گيري با شماره 024-33466200 و يا ارسال پيامك به شماره 300099000195 اقدام نمايند.

کد خبر : 95257
تاریخ : چهار شنبه، ٢٨ آبان ١٣٩٩ ١٣:٥٦
تعداد بازديد : ١١٠
فرستنده خبر : علي زرگري