نحوه تقسيم مشتركان در طرح برق اميد

در راستاي اجراي طرح حذف مراجعات حضوري مشتركين ، شركت توانير از ابتداي سالجاري اجراي خدمات غير حضوري به كليه مشتركين برق را از طريق سامانه برق ايران (برق من) كليد خواهد زد كه در اين اپليكيشن جامع تمام خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشي ها ، فروش انشعاب جديد و .... ارائه خواهد شد و به راحتي از طريق سايت شركت توزيع برق در دسترس است.

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان گيلان جلسه اي در خصوص تبيين دستورالعمل هاي اجرايي طرح برق اميد و اپليكشن برق من با حضور دكتر محمد اسماعيل هنرمند مديرعامل توزيع برق گيلان و جمعي از مديران و روساي خدمات مشتركين برگزار شد .
در ابتداي اين جلسه هنرمند گفت: در اجراي اين طرح گام اول شناسايي مشتركين در دسته هاي كم مصرف، خوش مصرف و پر مصرف است و داده ها بايد به تفكيك مناطق و با دقت بصورت رقم و درصد موجود باشد و حتي تغييرات در اين دسته ها بايد ثبت شود.
مديرعامل توزيع برق گيلان خاطر نشان كرد: از سوي تمامي امورها و ادارات اجرايي ضروري است اطلاع رساني گسترده به مشتركين صورت پذيرد و آگاهي كامل همكاران از اين طرح بسيار مهم مي باشد.
هنرمند افزود: راهكارهاي مديريت مصرف بصورت جاري مورد اطلاع رساني قرار مي گيرد و بايد با تاكيد بيشتر در اين خصوص آگاه سازي صورت پذيرد تا بتوانيم مشتركين پرمصرف را به مشتركين خوش مصرف و كم مصرف تبديل كنيم.
وي افزود : هدف اصلي و غايي طرح برق اميدكاهش حداقل 10 درصدي مصرف برق مشتركين و نتيجتاً كمك به حفظ منابع ملي و كاهش آلاينده هاي زيست محيطي است.
وي گفت: نتايج اجراي طرح بايد از سوي همكاران همواره مورد پايش قرار گيرد و اين موضوع بايد با كمك همه همكاران بويژه ادارات فروش و خدمات مشتركين سطح شركت و مامورين تشخيص با جديت پيگيري و اجرا شود.
در ادامه دكتر هنرمند افزود : در راستاي اجراي طرح حذف مراجعات حضوري مشتركين ، شركت توانير از ابتداي سالجاري اجراي خدمات غير حضوري به كليه مشتركين برق را از طريق سامانه برق ايران (برق من) كليد خواهد زد كه در اين اپليكيشن جامع تمام خدمات صنعت برق اعم از اعلام خاموشي ها ، فروش انشعاب جديد و .... ارائه خواهد شد و به راحتي از طريق سايت شركت توزيع برق در دسترس ميباشد.
در ادامه اين جلسه مهندس بيدي معاون فروش و خدمات مشتركين شركت با اشاره به دستورالعمل هاي ابلاغي اين طرح اظهار داشت: هدف از برگزاري اين جلسه ايجاد زبان واحد براي مبحث مهم برق اميد است .
بيدي افزود: شناسايي، اطلاع رساني، اقدامات اجرايي و پايش جاري بمنظور تحقق كمي و كيفي چهار ركن اصلي اجراي طرح ملي برق اميد مي باشد .
معاون فروش و خدمات مشتركين شركت توزيع برق گيلان تاكيد كرد: مشتركين كم مصرف مشتركيني هستند كه در ماه هاي عادي سال كمتر از 80 كيلوواتساعت در ماه و در ماه هاي گرم سال (15 خرداد تا 15 شهريور) كمتر از 150 كيلوواتساعت در ماه مصرف مي كنند. همچنين مشتركين خوش مصرف شامل مشتركيني مي شود كه در ماه هاي عادي كمتر از 200 كيلوواتساعت و در ماه هاي گرم سال 400 كيلوواتساعت در ماه مصرف برق دارند و مشتركين پرمصرف نيز مشتركيني هستند كه مازاد بر الگوي مصرف اشاره شده برق مصرف مي كنند.
بيدي گفت: به مشتركين كم مصرف تخفيف 100 درصدي بهاي برق مصرفي تعلق مي گيرد و مشتركين خوش مصرف شامل تخفيف كاهش مصرف نسبت به مدت مشابه سال قبل مي شوند و مشتركين پرمصرف نيز فرصت 6 ماهه در اختيار آنان قرار مي گيرد تا مصرف خود را كاهش دهند .
وي تصريح كرد: شناسايي مشتركين در تعرفه هاي مختلف بسيار ضروري است و در اين زمينه بايد توجه ويژه اي به سكونتگاه هاي غير دائم و باغ ويلاها شود تا اشتباهاً بعنوان كم مصرف ها درنظر گرفته نشوند كه در اين راستا از ظرفيت مامورين تشخيص به خوبي مي توان استفاده كرد.
بيدي به اپليكيشن بسيار كاربردي "برق من" اشاره كرد و افزود: مشتركين با مراجعه به اين اپليكيشن در كنار تمامي خدمات جامع و كامل آن، امكان مشاهده و بررسي چگونگي مصرف و قرارگيري در دسته بندي هاي مذكور را خواهند داشت.
وي افزود: با مراجعه به سايت شركت توزيع برق گيلان( www.gilanpdc.ir ) و نصب اپليكيشن سامانه برق ايران ( برق من) ضمن بهره مندي از خدمات غير حضوري مي توان از وضعيت مصرف خود مطلع شد و يا با مراجعه به سايت برق اميد (bargh-omid.ir ) از اطلاعات مورد نياز استفاده نمود .
در پايان دكتر عادلي ضمن ارائه پاورپوينت به تشريح كامل برخي از برنامه هاي اجرايي برق اميد و برق من پرداخت.
اين جلسه در 24 آبان سال جاري در شركت توزيع برق گيلان برگزار شد.

کد خبر : 95216
تاریخ : یکشنبه ، ٢٥ آبان ١٣٩٩ ١٣:٠٤
تعداد بازديد : ١٧٥
فرستنده خبر : كيوان خبازيان