معاون هماهنگي توزيع توانير خبر داد

مراجعه به شركت هاي توزيع صفر مي شود / همه خدمات را غيرحضوري مي كنيم

معاون هماهنگي توزيع توانير از غيرحضوري شدن نزديك به صد درصد خدمات قابل ارائه به مردم در شركت هاي توزيع برق خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري توانير، مهندس غلامعلي رخشاني مهر درهمين خصوص با بيان اينكه زيرساخت ارائه  همه خدمات برق در شركت هاي توزيع به صورت غيرحضوري فراهم شده است،  خاطرنشان كرد: تصميم بر اين است كه به ويژه در شرايط كنوني و درگيري جامعه با بيماري كرونا، حداقل 95 درصد از خدمات در زمينه فروش و خدمات پس از فروش،  از آذرماه به بعد، به صورت غيرحضوري ارائه شود.

رخشاني مهر با تاكيد براينكه پس از غيرحضوري شدن خدمات، مردم به هيچ عنوان ديگر نيازي به مراجعه در شركت هاي توزيع ندارند،  ياداور شد: خدماتي مانند اخذ اشتراك، كنتور، موارد مربوط به صورتحساب اعم از ديدن قبض برق، سوابق پرداخت از سال 1380 به اين طرف، سوابق مصرف و... از جمله خدمات پس از فروشي است كه مشتركان مي توانند بدون مراجعه به شركت هاي توزيع آن را دريافت كنند.
معاون هماهنگي توزيع توانير اظهارداشت: در قالب اين فعاليت،  حدود 40  خدمت كه تاكنون به صورت حضوري ارائه مي  شد، از آذرماه  بصورت غير حضوري قابل ارائه است و اين طرح ارزش افزوده زيادي  ايجاد و مراجعات به شركت هاي  توزيع را به حداقل خواهد رساند كه باعث كمك به اقتصاد ملي، كاهش مصرف سوخت و حفاظت از محيط زيست خواهد بود.
رخشاني مهر در خصوص اين كه سالانه چند مراجعه باغيرحضوري شدن خدمات حذف خواهد شد گفت: ميليون ها مراجعه  حضوري كه سالانه به شركتهاي توزيع انجام مي شود  با اين كار حذف مي شود .
وي با ارائه مثالي در اين زمينه با بيان اين كه  سالانه حدود يك ميليون و دويست هزار مشترك جديد را جذب مي كنيم ، توضيح داد:  هركدام از اين مشتركان جديدلازم بود چندين بار براي درخواست و براي پيگيري كارهايشان به شركت هاي توزيع مراجعه مي كردند  كه با انجام اين فعاليت جديد، ديگر هيچ نيازي به مراجعه نخواهند داشت.
رخشاني مهر ادامه داد: مشتركان جديد مي توانند به اين منظور از طريق سامانه برق من درخواستشان را ثبت و كد رهگيري دريافت كنند . مشتركان با اين كد رهگيري مي توانند در بخش پيامها، رهگيري كارها را  پيگيري نمايند و همكاران ما مكلف و موظف به پيگيري و پاسخگويي هستند.
وي ياداور شد: به محض ثبت هر درخواست يا خدمت، يك كد رهگيري به مشترك  يا متقاضي داده مي شود كه با اين كد رهگيري  مشترك مي تواند به صورت مرتب از آخرين مراحل انجام كارها مطلع شود. همچنين در هرمرحله، مشتركان از طريق پيامك نيز در جريان انجام كار قرار خواهند گرفت.
معاون هماهنگي توزيع توانير از هموطنان خواست كه به ويژه در شرايط كنوني و درگيري جامعه با بيماري كرونا، با نصب سامانه برق من در گوشي هاي همراه يا سامانه تلفني 121 خدمات مورد نياز خود را دريافت و از مراجعه حضوري بپرهيزند.
رخشاني مهر همچنين با بيان اين كه شركت هاي ارائه دهنده خدمات الكترونيك نيز به زودي اين قادر به ارائه خدمات برقي به مشتركان خواهند بود، ياداور شد: در عين حال اين سامانه در اختيار دفاتر ICT نيز قرار خواهد گرفت  تا به هر صورت ممكن مردم بتوانند بدون مراجعه به شركت هاي توزيع و خروج از منزل، خدمات مورد نياز برقي خود را دريافت كنند.

کد خبر : 95087
تاریخ : یکشنبه ، ١١ آبان ١٣٩٩ ١١:٢٠
تعداد بازديد : ٢١٩
فرستنده خبر : روح اله حميديان اهور