توسعه ارائه خدمات الكترونيك جامع مشتركان در سطح توزيع نيروي برق شمال استان كرمان

با تلاش و همت همكاران بخش خدمات مشتركين شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان فعاليت خدمات دولت الكترونيك بصورت كاربردي در سطح مركز استان ايجاد شد.
به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق شمال استان كرمان، مهندس محمود شهبا در جمع مامورين اجرايي شركت با تقدير از كاركنان و مديران بخاطر كسب رتبه برتر در جشنواره شهيد رجايي گفت: بحمداله با تلاش و همت همكاران در بخش خدمات مشتركين و در راستاي سند چشم انداز1404 فعاليت خدمات دولت الكترونيك بصورت كاربردي در سطح مركز استان ايجاد شد.

وي با اشاره به سند استراتژيك شركت در افق 1404 و كاهش مراجعات حضوري، شناسايي و الكترونيكي كردن ارايه خدمات به مردم را حايز اهميت دانست و با اشاره به حجم وسيع خدمات رساني بهترين راه براي گسترش و پياده سازي خدمات دولت الكترونيك را مشاركت و كار جمعي در اين خصوص عنوان كرد و گفت: «انتظار مي رود همه همكاران در اين عرصه فعال شده و كمك كنند تا بتوانيم با توجه به كمبود بودجه با بهره گيري از مشاركت و خرد جمعي كارهاي وسيعي كه برعهده ما گذاشته شده را به نحو احسن انجام دهيم.»
محمود شهبا با بيان اينكه اين شركت توانسته دولت الكترونيك و خدمات غيرحضوري به مشتركان را توسعه دهد، اظهار داشت: زمينه براي انجام برنامه هاي كلان شركت در خصوص پياده سازي خدمات الكترونيك در امور اجرايي در جهت انجام بخشي از تكاليف صنعت برق در حوزه دولت الكترونيك و هوشمندسازي فراهم شده است و به زودي در تمامي محدوده شمال استان كرمان، خدمات الكترونيك جامع مشتركان فراگير خواهد شد.
در اين نشست مهندس علي افتخاري؛ معاون فروش و خدمات مشتركان در گزارشي از نصب كنتورهاي هوشمند طرح فهام در انشعابات ديماندي و چاه هاي كشاورزي خبرداد وگفت: با هدف كنترل و برنامه ريزي كنتور و وضعيت مصرف مشترك از طريق ارتباط از راه دور، طرح فهام در كليه اشتراك هاي كشاورزي نصب شده است.
وي همچنين به بايگاني الكترونيكي پرونده هاي مشتركان شمال استان كرمان اشاره كرد و گفت: در اين طرح شرايطي فراهم شده تا متقاضيان با مراجعه به دفاتر پيشخوان دولت در سطح استان نسبت به ارائه مدارك و اسكن اسناد و ثبت دراين نرم افزار بتوانند هرگونه درخواست اعم از تغييرات تعرفه، تغيير نام و...........، را بصورت مكانيزه از طريق سيستم پيگيري كنند.
همچنين معاون خدمات مشتركان راه اندازي قرائت و وصول مطالبات هوشمند تحت سيستم عامل اندرويد، قرائت كنتورهاي مناطق ويلايي با نصب پروب سيم بلند، سيستم فرآيندي و مكانيزه پذيرش تقاضاي انشعاب، راه اندازي نرم افزار مديريت پلمپ را از ديگر فعاليت هاي انجام شده توسط اين معاونت ذكر كرد و گفت: در راستاي كاهش مراجعات حضوري مردم از تيرماه سال جاري با هماهنگي استانداري كرمان 24 خدمت كددار شامل تسويه حساب، تسويه بدهي، تغيير تعرفه ياگزينه، صدورقبض المثني، بررسي صورتحساب، سوابق مصارف و صورت حساب، سوابق پرداخت، تغيير مكان داخلي، جمع آوري موقت انشعاب، قطع موقت انشعاب، اصلاح اطلاعات، اصلاح نام، تغيير نام، آزمايش كنتور، افزايش آمپراژ، نصب مجدد انشعاب، درخواست كاهش آمپراژ را پس از پايش و تجزيه و تحليل، نحوه و روش انجام خدمت و همچنين فراهم نمودن زيرساخت ها و بسترهاي لازم همراه با آموزش مستمر مسئولين و اپراتورهاي دفاتر پيشخوان دولت و خدمات عمومي در سطح حوزه عملياتي را به اين دفاتر در دو مرحله واگذار كرده است.
افتخاري همچنين از برنامه ريزي و آغاز تهيه نرم افزار مبتني بر تلفن هوشمند تحت عنوان سيستم كاهش پيك مصرف خبر داد و گفت: اين نرم افزار بر اساس شرايط ديناميك بار شبكه با مصرف مديريت بار سمت مصرف كننده، به صورت دو سويه ارتباط با مشتركان را مقدور خواهد ساخت.
وي افزود: به منظور سهولت در ارائه خدمات به مشتركان سيستم فرآيندي و مكانيزه پذيرش تقاضاي انشعاب به صورت پايلوت در شهرستان زرند راه اندازي شده و متقاضيان انشعاب جديد با مراجعه به دفاتر نسبت به ثبت تقاضا و ارائه مدارك اقدام كرده و با دريافت پيامك از روند انجام خدمت خود تا مرحله مشترك شدن مطلع شده و نياز به مراجعه حضوري نيست.
وي در پايان از همراهي و مشاركت مشتركان اين شركت در مديريت مصرف برق و كاهش پيك بار تشكر و قدرداني كرد.
کد خبر : 87385
تاریخ : دو شنبه ، ١٤ آبان ١٣٩٧ ١٢:٤٠
تعداد بازديد : ٢١٩