همايش مديران روابط عمومي هاي استان يزد با رويكرد مديريت مصرف برق برگزار شد

مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد گفت: معماري افكار، ترويج فرهنگ صحيح مصرف به زبان ساده و قابل فهم براي عامه مردم و همسو كردن مردم در امر مديريت مصرف انرژي با مشاركت روابط عمومي ها سريع تر و ممكن خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان يزد، مهندس محمدرضا صحتي در همايش مديران روابط عمومي نهادها و ادارات استان كه با رويكرد مديريت مصرف برق برگزار شده بود، به نقش روابط عمومي ها در فرهنگ سازي الگوي مصرف اشاره داشت و گفت: معماري افكار، ترويج فرهنگ صحيح مصرف به زبان ساده و قابل فهم براي عامه مردم و همسو كردن مردم در امر مديريت مصرف انرژي با مشاركت روابط عمومي ها سريع تر و ممكن خواهد شد.

وي با تاكيد بر مديريت تقاضا و تغيير الگوي مصرف توسط روابط عمومي ها، افزود: براي مديريت مصرف انرژي بايد سبك زندگي مردم تغيير كند و اجراي اين ضرورت به دليل تخصص فرهنگ سازي در روابط عمومي ها مهم و حياتي است.

اين مسئول در صنعت برق، داشتن برنامه و كار سيستمي در روابط عمومي ها را به عنوان يك نقطه مثبت اعلام كرد و تاكيد كرد: روابط عمومي ها مي توانند استراتژي آينده را تعيين و براي رسيدن به اهداف سازمان خود برنامه ريزي كنند و در بحث مديريت مصرف نيز اين كار براي روابط عمومي ها پيچيده نيست.

وي با اشاره به اهميت وجود روابط عمومي در ارتباط موثر با مردم اذعان كرد: كار روابط عمومي، تعامل و گفتگو با مردم و استفاده از همه ظرفيت هاي رسانه اي براي شفاف سازي فعاليت ها است.

اين مسئول در صنعت برق در بخش ديگري از سخنان از مديران و كارشناسان روابط عمومي ها خواست با مصرف بهينه برق به خصوص در ساعات پيك بار روز استان " ساعات 14-12 و ساعات پيك شب 24-20 در تامين برق مطمئن، صنعت برق را همراهي كنند.

وي با اشاره به افزايش مصرف برق به دليل رشد استفاده مردم از سيستم هاي سرمايشي غيرمتعارف، متذكر شد: تعداد كنوني مشتركان توزيع برق استان 643 هزار و 522 مشترك است كه بيشترين آمار آنها مربوط به بخش خانگي با 522 هزار و 272 و بخش تجاري با 86 هزار و 267 مشترك است.

مهندس صحتي در ادامه با بيان كاهش 60 درصدي آب پشت سدهاي كشور و تاثير آن بر آب و برق مناطق مختلف گفت: به همين دليل امسال، تابستان سختي براي وزارت نيرو در تامين انرژي كشور پيش روست از اين رو نيازمند همكاري مردم هستيم.

در اين همايش مهندس محمدميرشمس، مدير دفتر مديريت مصرف نيز به بيان راهكارهاي عملي بهينه سازي مصرف اشاره داشت.

شايان ذكر است سيد بهادر بهادري، استاد علوم ارتباطات نيز در خصوص شيوه هاي فنون مذاكره با رسانه، مطالبي را بيان كرد.

کد خبر : 86217
تاریخ : شنبه ، ١٦ تیر ١٣٩٧ ١٣:٥١