چالش اصلي روابط عمومي ها جلب اعتماد مردم است

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي برق آذربايجان، صديقه ببران با بيان اينكه در عصر جهاني شدن، ما با تغيير و تحول دائمي و مستمر روبرو هستيم، اظهار كرد: در حوزه روابط عمومي كه ارتباط بين مردم و حاكميت را شكل مي دهد، روابط عمومي ها نمي توانند با رويكردهاي گذشته فعاليت كنند.

وي ادامه داد: چالش اصلي روابط عمومي ها جلب اعتماد مردم است، روابط عمومي بايد بتواند در موضوع اطلاع رساني در مواقع مختلف به هنگام و پيشرو باشد تا مغلوب جريان هاي خبري خارج از سازمان نشود.

ببران با تاكيد بر استفاده موثر از تكنولوژي هاي ارتباطي در مواجهه با افكار عمومي گفت: روابط عمومي بايد از ابزارهاي ارتباطي استفاده درستي كرده و با جامعه هدف خود ارتباط برقرار كند، در اين صورت خواهد توانست ارتباط موثر و جلب اعتماد مردم داشته باشد.

وي افزود: شفافيت و پاسخگويي ويژگي اصلي جوامع مردم سالار است و ابزار آن نيز بدون ترديد روابط عمومي ها هستند؛ روابط عمومي ها مي توانند اين بستر را براي پاسخگويي مسئولانه در سازمان فراهم سازند.

ببران با اشاره به اينكه وزارت نيرو با تمام شهروندان در شهرها و روستاها و دورافتاده ترين نقاط كشور در ارتباط است، ادامه داد: وزارت نيرو صرفا در يك رويكرد فني و تخصصي تعريف نشده است و روابط عمومي ها هستند كه بستر اجتماعي فعاليت صنعت آب و برق را فراهم آورده اند.

وي تصريح كرد: رويكرد روابط عمومي ها بايد مديريت مصرف و تقاضا باشد، كاري كه در گذشته بايد توجه مي شد تا جامعه و سبك زندگي مردم در شرايط كنوني بدمصرفي قرار نگيرند.

ببران با بيان اينكه جلب اعتماد مردم به هنر، دانش و تجربه نيازمند است، افزود: اميدوارم همكاران ما در روابط عمومي هاي سراسر كشور با هنر روابط عمومي و با برنامه ريزي منسجم بتوانند بهترين خدمات را به مردم به ويژه در تابستان امسال ارائه دهند.

کد خبر : 85697
تاریخ : شنبه ، ٢٢ اردیبهشت ١٣٩٧ ١٩:٣٣