تجربه شركت برق منطقه اي زنجان در استقرار و مكانيزه كامل سيستم جامع خدمات مشتركين و بازار برق براي اولين بار در صنعت برق

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت برق منطقه اي زنجان، مهندس علي خلجي سرپرست اين شركت با اعلام اين خبر افزود: يكي مهمترين خدمات ارائه شده به مشتركان صنعتي، ارائه صورتحساب انرژي مصرفي است كه در گذشته مصارف خام از طريق استخراج فايلهاي اكسل در محل نصب كنتور بدست آمده و يك سري محاسبات اوليه بر روي آنها انجام مي شد و سپس در يك سيستم Billing جداگانه صورتحساب صادر، علاوه بر نمايش در پورتال شركت به صورت فيزيكي به مشتركان ارسال مي شد.

كند بودن رويه صدور صورتحساب، نياز به مراجعه به كنتور، وجود خطاهاي انساني و ... از جمله مشكلات سيستم گذشته بود كه با پياده سازي سيستم جامع نرم افزاري خدمات مشتركان و بازار برق علاوه بر رفع كمبودها، بسياري از خطاهاي روش دستي و سنتي حذف شد.

هاله بديعي مدير دفتر فناوري ارتباطات و مديريت اطلاعات در خصوص مزاياي اين سيستم گفت: با راه اندازي اين سيستم، ديگر نيازي به مراجعه به كنتور جهت استخراج فايلهاي مصرف نيست و اين سيستم به صورت خودكار به كنتور از راه دور وصل شده و رجيسترهاي مربوطه كه وظيفه نگهداري مقادير مصرف و ... را برعهده دارند را در بازه هاي مشخص در هر ساعت قرائت مي كند و در پايگاه داده ذخيره مي شود و نتيجه به كارتابل مشتركان ارسال مي شود كه در نهايت سرعت و دقت با حذف عامل انساني، خطاي محاسبات را از مرحله قرائت تا صدور به حداقل مي رساند.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه اين سامانه 26 خدمت مصوب توانير را ارائه مي دهد افزود: علاوه بر خدمات مبتني بر صورتحساب، كاهش هزينه هاي عملياتي سازمان، بهبود رابط كاربري و افزايش بهره وري كاركنان، سهولت هرچه بيشتر درارائه خدمات به مشتركان، و امكان اخذ اطلاعات رجيستري كنتور به صورت آنلاين و...از ويژگي هاي اين سيستم است.

کد خبر : 83798
تاریخ : دو شنبه ، ١٧ مهر ١٣٩٦ ١٠:٣٥